کدام گلدان دکوراسیون منزل را شیک‌تر می کند؟!

دسترسی سریع

براي صحبت با مدیر سایت
!کليک کنيد
قوانين نويسندگي در سایت ما
!کليک کنيد
کمک مالي و نقدي جهت بهبود سايت
!کليک کنيد
حمایت بنری از سایت
!کليک کنيد
براي پرسيدن سوالات خود با اين شماره تماس بگيريد: (----------------)
تبليغات ...

برای سفارش تبلیغات کلیک کنید برای سفارش تبلیغات کلیک کنید
بازدید : 472 | نویسنده : |

گل ها روح های جاری هر خانه اند، گل و گلدان که در خانه نباشد انگار خانه خانه نیست! خانه زمانی خانه می شود که در را باز می کنی سرمست شوی از عطر گل های ریز های و درشت خانه ات.

وب سایت چیدانه: گل ها روح های جاری هر خانه اند، گل و گلدان که در خانه نباشد انگار خانه خانه نیست! خانه زمانی خانه می شود که در را باز می کنی سرمست شوی از عطر گل های ریز های و درشت خانه ات، و دل دل کنی برای رسیدگی به آن ها، برای اندک زمانی جدا شوی از این دنیا و مشغله هایش! دانه دانه برگ هایشان را نوازش کنی و حس کنی در میان این دیوار های تنگ آپارتمان ها هم می شود زندگی را یافت! زندگی بخشید! و زندگی کرد! امروز می خواهیم بدانیم کدام گلدان مناسب کدام فضای داخلی شماست، با ما همراه باشید.

 

گلدان مناسب برای فضای ورودی و راهرو

ورودی و راهرو ها را فراموش نکنید! ورودی ها بهترین و مهم ترین جا برای قرار دادن گلدان های شما هستند، گلدان شما می تواند روی جا کفشی یا کنسول شما قرار بگیرد یک گلدان متوسط با گل های پر و چند رنگ زیبایی خاصی به فضای ورودی شما می بخشد.

 

گلدان مناسب برای فضای نشیمن

حضور گلدان روی میز های جلو مبلی شما ارتباط زیادی با ابعاد و اندازه ی میز شما دارد، اگر میز جلو مبلی شما کوچک است پس خرید گلدان را برای آن را فراموش کنید! شما گلدان می خرید تا از زیبایی آن استفاده کنید، نه آنکه به دلیل کوچک بودن فضا مدام جای آن را تعویض کنید!  یک گلدان متناسب برای میز جلو مبلی خود تهیه کنید، یک گلدان با ارتفاع متوسط و گل های بلند یا کوتاه با توجه به سلیقه و علاقه ی خود تهیه کنید. برای کنج فضای نشیمن شما گلدان های بلند با گل های بلند بسیار مناسب است، این گلدان ها به خوبی می توانند فضای خالی نشیمن شما را پر کند.



گلدان مناسب برای فضای آشپزخانه

این که عطر گل ها در موقع کار روزانه خستگی را از شما بگیرد، و حتی برای لحظه ای شما را از مشغله ی این دنیا بیرون ببرد یعنی زندگی در خانه ی شما جریان دارد! گلدان آشپزخانه را بزرگ در نظر بگیرید و برایش کنجی را محیا کنید، یک گلدان شیشه ای بزرگ با گل های بلند به خوبی فضای آشپزخانه ی شما را دگرگون می کند، با کمی خلاقیت این گلدان ها را منحصرا برای فضای آشپزخانه ی خود تزئین کنید، چند لیمو یا سیب سبز را در آب گلدان خود قرار دهید و فضای آشپزخانه ی خود را مملو از عطر طبیعت کنید.



گلدان مناسب برای فضای غذاخوری

تصور یک میز شام گل آرایی شده در کنار کسانی که دوستشان دارید، آنقدر لذت بخش است که بدخلق ترین آدم ها را هم سر کیف می آورد، یک نکته ی اساسی را که نباید فراموش کنید، بحث و گفتمان هایی است که همیشه بر سر سفره های ایرانی رواج داشته است، پس ارتباط چشمی افراد در این مورد بسیار اهمیت دارد. از هنر خانم های با سلیقه ایرانی ایده بگیرید و برای میز های غذاخوری گلدان و گل های بلند اصلا توصیه نمی شود، گلدان های کوچک و با فاصله از هم به همراه گل های پر کوتاه یا تک شاخه برای میز غذا ی شما بسیار مناسب اند چرا که ارتباط دیداری را از شما نمی گیرند، نکته ی مهم دیگر این موضوع است که میز شام بخصوص غذاهای ایرانی به اندازه ی کافی شلوغ است پس گلدان های بزرگ و پر زیبایی بخش این فضا نخواهند بود. 



گلدان مناسب برای فضای اتاق خواب

گلدان را رو به روی تخت خواب خود قرار دهید تا صبح ها چشمتان را به روی زیبای ها بگشایید، اگر فضای اتاق شما نسبتا خلوت است پس از یک گلدان بزرگ با گل های پر استفاده کنید، در غیر این صورت گل های ساده وتک شاخه و کوتاه تر با گلدان کوچک برای فضای اتاق خواب شما مناسب تر است، اگر به عطر گل ها آلرژی خاصی ندارید برای فضای اتاق خواب خود از گل های عطری استفاده کنید و فضای رمانتیک تری را برای خود بسازید.



گلدان مناسب برای سرویس بهداشتی

شاید کمتر کسی به فکر گل و گلدان برای فضای سرویس بهداشتی خود باشد، اما نکته ی مهم همین است که هیچ قاعده ای در استفاده از عناصر در فضاهای خاص نمی باشد، با توجه به ابعاد فضای سرویس بهداشتی خود به سادگی می توانید از گلدان های متفاوت و متنوع استفاده کنید،از گلدان های کوچک برای تزئین سرویس بهداشتی خود استفاده کنید و اگر هنوز در حال طراحی فضای داخلی خود هستید از طراح خود بخواهید که برای این فضای شما گل و گلدان هم تعبیه کند.

حالا که با هم به نقد و بررسی گلدان های فضای تصویر بالا می پردازیم، همان طور که می بینید در عکس پایین بخش غذاخوری در نزدیکی آشپزخانه است به نوع گلدان های انتخابی این دو فضا دقت کنید، برای هر دو فضا از گل استفاده شده است و با توجه به انتخاب رنگ کاغذ دیواری ها و فضای خنثی ایجاد شده از گل های سفید و قرمز برای بخش غذاخوری استفاده شده تا تعادل رنگ را در فضا ایجاد نماید، همان طور که می بینید گلدان روی میز غذا خوری کوچک و با گل های نسبتا ساده و کوتاه است. برای روی کابینت هایی که از نشیمن دید دارند، گلدان هایی یک شکل با تک شاخه گل در نظر گرفته است، و برای آشپزخانه گلدان بلند شیشه ای، اما از دید من فضای بالا یه حس یکنواختی را به دلیل نوع ترکیب رنگ فضایی منتقل می کند، حضور یک درختچه ی پر برگ و سبز رنگ می توانست تعادل را در فضای بالا ایجاد کند و همچنین به عنوان مرزی میان فضای آشپزخانه و نشیمن عمل کند.

 


می پسندم نمی پسندم
برچسب ها : ,

شنبه 23 مرداد 1395 -12:34 نظرات()
بازدید : 663 | نویسنده : |

یکی از دغدغه های خانم های خانه دار, وسایل دور ریختنی می باشند. اگرچه اغلب افراد از این وسایل بهره ایی نمی برند, اما برخی از افراد با خلاقیت و نوآوری به تزیین خانه با این وسایل می پردازند.

وب سایت زیبایی خانه: یکی از دغدغه های خانم های خانه دار, وسایل دور ریختنی می باشند. اگرچه اغلب افراد از این وسایل بهره ایی نمی برند, اما برخی از افراد با خلاقیت و نوآوری به تزیین خانه با این وسایل می پردازند. در این مطلب به ایده های جالب و خلاقانه تزیین خانه با وسایل دور ریختنی آشنا می شویم.

 

 

تزیین خانه با وسایل دور ریختنی و بی استفاده

یکی از گزینه های مناسب جهت تزیین و زیباسازی خانه, استفاده از وسایلی شیک و متفاوت است. برای تهیه ی این وسایل شیک و زیبا, نیاز به خلاقیت است. با استفاده از وسایل دور ریختنی و بی استفاده, وسایل شیک و متفاوتی برای تزیین منزل می توان ساخت. در ادامه به برخی از ایده های تزیین خانه با وسایل دور ریختنی و بی استفاده آشنا می شویم.

ساخت جا شمعی و چراغ خواب با استفاده از وسایل دور ریختنی

یکی از وسایل تزیینی بسیار زیبا برای خانه, جا شمعی و چراغ خواب می باشد. ایده های مختلفی برای ساخت این وسایل وجود دارد. استفاده از لیوان های شیشه ایی, بطری های شیشه ایی, تکه پارچه های نازک دور ریختنی از جمله ایده هایی برای ساخت جا شمعی و چراغ خواب می باشد. در تصاویر زیر می توانید این ایده ها را ببینید.

تزیین دیوار خانه استفاده از وسایل بی استفاده

یکی دیگر از اقدامات مناسب جهت زیبایی خانه, تزیین دیوارها می باشد. برای تزیین دیوار خانه ها می توان از انواع تکه های چوب دور ریختنی, نصب باکس های بی استفاده و ساخت تابلوهای دستی استفاده نمود. تصاویر زیر ایده هایی از تزیین دیوار منزل با استفاده از مواردی که بیان کردیم را نشان می دهد.

ساخت قفسه های دیواری با استفاده از مواد دور ریختنی ضمن تزیین دیوار منزل، فضاهای جدیدی برای قرار دادن وسایل دکوری در منازل ایجاد می کند


ایده های جذاب و زیبا از تزیین خانه با وسایل دور ریختنی و طناب کنف

 

با استفاده از طناب کنف و دیگر وسایل دور ریختنی می توان وسایل تزیینی بسیاری ساخت. گلدان های تزیینی, جا قاشقی و … از جمله این وسایل هستند. تصاویر زیر ایده هایی از ساخت این وسایل با طناب کنف را نشان می دهد.

با استفاده از ایده های تزیین خانه با وسایل دور ریختنی همراه با ایجاد خلاقیت بیشتر می توان وسایل تزیینی شیک و زیبایی ساخت. به علاوه این موضوع موجب بهینه کردن هزینه ها و بهره مندی بیشتر از وسایل دور ریختنی می گردد.

تزیین خانه با وسایل دور ریختنی و بی استفاده

 

 


می پسندم نمی پسندم
برچسب ها : ,

شنبه 23 مرداد 1395 -12:33 نظرات()
بازدید : 506 | نویسنده : |

وب سایت تزیین: آیا تمایل دارید تغییری در دکوراسیون منزل خود با استفاده از گل های همیشه بهار بوجود بیاورید؟ چنانچه قصد تغییر در دکوراسیون و شکل ظاهری منزل خود دارید، گل می تواند یکی از بهترین راه کارها برای این امر باشد.

 

 

گل‌ها بدون اینکه وقت زیادی از شما بگیرند، به آسانی و به بهترین شکل فضای خانه را رمانتیک می‌کنند. وقتی دکور منزل‌تان را برای یک مناسبت خاص تغییر می‌دهید و دوست دارید به بالکن، حیاط، راهرو یا میز غذاخوری روح تازه‌ای ببخشید، سراغ گل‌های طبیعی بروید.

خیلی مواقع برای داشتن بهترین مبلمان ماه‌ها جست‌وجو می‌کنیم، مجلات مختلف را بررسی یا به بازار مبل سری می‌زنیم. اما جالب است بدانید یکی از راه‌حل‌هایی که باعث می‌شود خانه‌تان شیک و البته رویایی جلوه کند، حضور دائمی گل‌هایی طبیعی است. چه خوب می‌شود اگر به جای تغییر دائمی مبلمان منزل، با هزینه‌ای به‌ مراتب کمتر، حضور گل را در خانه‌تان همیشگی کنید، اینگونه می‌توانید معجزه تغییر فضا با حضور تنها چند شاخه گل را از نزدیک احساس کنید.

نشیمن را جدی بگیرید

نشیمن فضای صمیمی تری را در ذهن القا می‌کند و اغلب از مبلمان با رنگ‌های شادتر برای این فضا استفاده می‌شود. افراد خانواده شب‌ هنگام در این فضا دور هم جمع می‌شوند و آرامش این فضا به حضور دائمی جمع‌های خانوادگی کمک می‌کند. یکی از راه‌های وجود این آرامش، ایجاد دکوراسیونی متناسب با فضاست. طبیعت با حضور گل‌ها، راهی آسان برای حفظ سلامت روان، پیش روی ما گذاشته است.

تحقیقات نشان می‌دهد تماشای گل‌های رنگارنگ می‌تواند تاثیراتی سریع تر از آنچه فکرش را می‌کنید، بر شادی و رضایت‌مندی داشته باشند. با هدیه دادن حتی یک شاخه گل یا یک گلدان کوچک، به سرعت می‌توان تغییر روحیه فرد را مشاهده و او را شاد کرد. لبخند، نخستین و مهم‌ترین نشانه این تغییر است. گلدانی مانند بنفشه آفریقایی که گل‌های رنگارنگ دارد، بهترین انتخاب برای فضای نشیمن است.

گل‌ها با رنگ‌های متنوع شان هر مکانی را برای همه دوست‌داشتنی‌تر می‌کنند. با گل‌آرایی منزل در فصل زمستان، می‌توانید به استقبال بهار بروید. موج مثبتی که از طرف گل‌ها در محیط ساطع می‌شود بسیار آرامش بخش است. تقریبا در تمام فضاهای خانه می‌توان از گل و گلدان استفاده کرد. در کتابخانه، آشپزخانه، پذیرایی، نشیمن و حتی در فضایی مثل دستشویی و حمام گل‌های رنگی قراردهید.

پذیرایی؛ میزبانی با گل

پذیرایی در خانه‌های ما مهمترین فضا برای حضور ‌مهمان است. برای اینکه یک میزبان متفاوت باشید، باید دکوراسیون منزل متفاوتی هم داشته باشید. دکوراسیون متفاوت تنها به معنای داشتن مبلمانی خاص، دکوری جذاب و کریستال‌هایی گرانقیمت نیست؛ حضور دائمی چند شاخه گل روی میز پذیرانی، خوش‌سلیقه بودن شما را به رخ ‌مهمان‌تان می‌کشد. شما به راحتی می‌توانید رنگ گل‌ها را با فضای خانه‌تان هماهنگ کنید یا حتی از تضاد رنگی بهره ببرید. برای تزئین میز ناهار یا شام در مراسم و مناسبت‌ها از دسته گل‌های کوچک‌تر استفاده کنید.

اتاق خواب؛ فضایی شاد و رویایی

اگر اتاق شما مشرف به یک تراس است، مشکلی برای نگهداری گل ندارید اما اگر از گل در فضای اتاق استفاده می‌کنید، گذاشتن تنها چند شاخه گل (حتی اگر حساسیتی هم ندارید) روی یک میز اتاق کفایت می‌کند. بهترین انتخاب شما برای گذاشتن گل در یک اتاق ساده، استفاده از گل‌هایی با رنگ‌های شاد و تند است. اینکه تنها یک نوع گل خاص را در گلدان قرار دهید یا گل‌هایی متفاوت انتخاب کنید، کاملا به سلیقه خودتان بستگی دارد.

نکته مهم دیگر گلدانی است که گل‌ها را در آن قرار می‌دهید، مثلا یک گلدان زیبا، یک کوزه تکرنگ یا حتی یک قوری قدیمی، ایده جالبی به نظر می‌رسد. همیشه در کنار داشتن چند شاخه گل طبیعی، حضور گلدان‌های گل را فراموش نکنید؛ گلدان‌ها عمر طولانی‌ و ماندگاری بیشتری به گل می‌دهند.

آشپزخانه؛ پاتوق گلدان‌های  لی‌لی‌پوتی

اگر پنجره آشپزخانه شما روی یک حیاط پر گل یا یک طبیعت زیبا باز می‌شود، خوشا به سعادت تان. بسیاری از طراحان از حضور چنین پنجره‌ای در آشپزخانه به خوبی بهره می‌برند و سینک ظرفشویی را طوری چیدمان می‌کنند که رو به طبیعتی آرامش‌بخش باشد. خب در خانه‌های آپارتمانی ما که چنین امکانی وجود ندارد چه کار باید کرد؟

بهترین جا برای قرار دادن گلدان گل، میز ناهارخوری یا روی پوشش اُپن آشپزخانه است. برای آشپزخانه از گل‌هایی با ساقه‌های کوتاه‌تر استفاده کنید. برای گلدان هم، گلدان‌های کوتاه‌تر و پهن‌تر انتخاب کنید تا وقتی روی میز می‌نشینید، زاویه دید افراد خانواده مختل نشود.

خانه‌تان را گل باران کنید!

 

 


می پسندم نمی پسندم
برچسب ها : ,

شنبه 23 مرداد 1395 -12:32 نظرات()
بازدید : 506 | نویسنده : |

معمولا انتخاب یک مدل مجسمه دکوری بخصوص و منحصر بفرد برای تزیین دکوراسیون خانه یا محیط های عمومی کار سختی محسوب می شود. زیرا باید از بین مدل های بی نهایت موجود در بازار به دنبال نمونه هایی باشید که کمتر به چشم کسی خورده باشد.

وب سایت اتاق: معمولا انتخاب یک مدل مجسمه دکوری بخصوص و منحصر بفرد برای تزیین دکوراسیون خانه یا محیط های عمومی کار سختی محسوب می شود. زیرا باید از بین مدل های بی نهایت موجود در بازار به دنبال نمونه هایی باشید که کمتر به چشم کسی خورده باشد بطوریکه در همان نگاه اول توجهات را به سمت خود جلب کند و همگان را به تحسین وا بدارد. یک مجسمه دکوری زیبا تاثیر بی نهایت زیادی بروی جلوه ظاهری دکوراسیون خواهد گذاشت و به همین خاطر نباید مدلی را شتاب زده یا صرفا بخاطر اینکه قیمت مناسبی دارد انتخاب کرد.  در این مطلب با نمونه هایی بسیار زیبا و البته منحصر بفرد از مجسمه های دکوری آشنا خواهیم شد که از فلز مفرغ، فلزی که از ترکیب مس، قلع و روی تهیه می شود ساخته شده اند.

 

اما چیز عجیبی در مورد مجسمه های زیر وجود دارد، با توجه به جزئیات بسیار بالای این مجسمه ها شاید باورتان نشود که تمامی مجسمه های زیر از مواد زائد و دور ریختنی تهیه شده اند. طراح فرانسوی این آثار از سال ۲۰۱۰ کار خود را مبنی بر جمع آوری و بازیافت لوازم زینتی کهنه و قدیمی از عتیقه فروش ها و سمساری ها شروع کرده و از آن موقع مشغول ساخت این مجسمه های زیبا است که شهرتی جهانی پیدا کرده اند. مجسمه های او شکل و شمایل بسیار زیادی دارند بعلاوه هر کدام از کارها در پایان، رنگ و لعاب مخصوص به خود را می گیرند تا تنوع کار بالا باشد. البته این طراح فقط از یک قانون پیروی می کند، تمام اجزای مجسمه های او حتما باید از برنز ساخته شده باشند.

 


می پسندم نمی پسندم
برچسب ها : ,

شنبه 23 مرداد 1395 -12:31 نظرات()